ABN AMRO
Ben jij klantgericht, proactief en zorgvuldig? Vind je het leuk collega’s te helpen met verbeterde werkwijzen? En wil jij je carrière starten met verantwoordelijkheid en een uitgebreid ontwikkelprogramma? Begin bij ons! Als trainee Business Consultant draag je bij aan duurzame klantrelaties.
Je werk
Als trainee Business Consultant kom je te werken in het team Sales Communicatie Investments & Way of Working. Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor al het presentatie- en pitchmateriaal voor de beleggingsadviseurs van ABN AMRO én voor het verbeteren van de manier van werken van de beleggingsadviseurs. In jouw rol als trainee Business Consultant faciliteer jij de organisatie met consistente interne communicatie.
Tijdens het traineeship leer je relevante kennis en vaardigheden om je werk als Business Consultant goed te kunnen uitvoeren. Je volgt hiervoor verschillende masterclasses, workshops én je leert in de praktijk van ervaren collega’s. Tijdens het traineeship help je jouw team met het bedenken van nieuwe manieren van communiceren met onze klanten, onderzoek je de behoeften van collega’s en lever je een bijdrage aan professioneel presentatie- en pitchmateriaal. Ook trek je veel op met ervaren Business Consultants. Zo leer je van verschillende collega’s hoe je projecten leidt en hoe je effectief omgaat met je interne stakeholders. Je werkt veel samen met collega’s van verschillende afdelingen en lokale kantoren.
Na 18 maanden stroom je uit als Business Consultant. Dat betekent dat jij zelfstandig nieuwe manieren van communiceren met klanten bedenkt en uitvoert, projecten en implementaties voor verbeterde werkwijzen succesvol leidt en zorgt dat onze beleggingsadviseurs continue relevant en actueel presentatiemateriaal hebben voor hun klantgesprekken.
Bij ABN AMRO hebben we een duidelijke purpose; Banking for better, for generations to come. Wij zijn een persoonlijke bank in een digitale tijd. We gebruiken digitale diensten en data om dichter bij onze klanten te komen, zo sluiten we aan bij belangrijke momenten in hun leven.
Je komt te werken binnen Wealth Management van ABN AMRO (ABN AMRO MeesPierson). Binnen Wealth Management bedienen we klanten met een beschikbaar vermogen van meer dan € 500.000,-. Wij benaderen klanten passend bij hun levensfase en betrekken de volgende generatie actief in onze persoonlijke dienstverlening. Het segment van de vermogende klant is divers, van jonge IT ondernemers en familiebedrijven tot aan vermogende families. Het klantbelang staat centraal als basis voor lange termijn klantrelaties. ABN AMRO MeesPierson heeft als Private Bank in ruim 300 jaar veel kennis, ervaring en een uitgebreid netwerk opgebouwd. Wij zijn daarmee de private bank die sinds jaar en dag toonaangevend en leidend is in de Nederlandse markt. We zijn trots onszelf marktleider in Nederland te mogen noemen.
• Een recent afgeronde HBO- of WO opleiding
• Maximaal 2 jaar fulltime werkervaring
• Je bent een teamspeler
• Je bent ambitieus en wil je graag snel ontwikkelen, je durft je daarbij kwetsbaar op te stellen
• Goede communicatieve vaardigheden in het Nederlands
• Je vindt het leuk meer te leren over Wealth Management
• Je vindt het leuk teksten te schrijven en te verbeteren, de Nederlandse taak beheers jij uitstekend
• Je bent handig met PowerPoint
Tijdens het Wealth Management Traineeship leer je vaardigheden die je hele carrière mee kunnen. Je volgt een uitgebreid ontwikkelprogramma van The School of Life waarin jouw persoonlijk leiderschap centraal staat. Door middel van 4 modules krijg je inzicht in wie jij bent als professional. Zo ontdek je hoe jouw talent het best tot zijn recht komt.
Aanvullend ontwikkel je relevante vaardigheden voor je carrière bij ABN AMRO én leer je de organisatie kennen middels verschillende rotaties. Je krijgt tijdens je rotaties direct taken en verantwoordelijkheden. Natuurlijk staan je manager, naaste collega’s en mentor klaar om je te helpen en begeleiden.
De kennis, vaardigheden en ervaringen die je gedurende het traineeship van 18 maanden opdoet maken dat je succesvol kunt zijn in jouw eerste functie.
Dit allemaal doe je samen met je mede trainees van Wealth Management en Personal & Business Banking. Natuurlijk zorgen we dat er, naast leren en werken, voldoende gelegenheid is om plezier te maken met je medetrainees.
We werken hybride, dat betekent dat we deels op kantoor en deels thuis werken, met goede faciliteiten. Daarnaast helpen we je fit & vitaal te blijven met ons eigen MyWellbeing aanbod.
Verder:
• Een 36-urige werkweek en een salaris van € 3.500,- per maand
• Een aanvullend budget van 11% waarmee je flexibel arbeidsvoorwaarden kunt kopen
• Een persoonlijk ontwikkelbudget van € 1.000,- per jaar
• Een OV-jaarabonnement en een goede pensioenregeling
Ben je geïnteresseerd? Reageer dan vóór 20 mei op deze vacature. Wij maken graag kennis met je! Het sollicitatieproces voor het traineeship bestaat uit een aantal stappen:
Na het insturen van jouw motivatie en cv hoor je van ons of wij je uitnodigen voor de volgende ronde van het selectieproces: het online assessment. We hanteren hiervoor een minimale score, zorg dus dat je je goed voorbereidt. Als jij een goede score behaald hebt volgt een korte telefonische intake, waarna we het eerste online gesprek, vanaf medio april inplannen. Wanneer we na het eerste gesprek overtuigd zijn, nodigen we je uit voor de selectiedag. Op de selectie dag voeren we een tweede gesprek en leggen we jou een praktijksituatie voor.
Uiterlijk 1 juli hoor je van ons of je bent geselecteerd voor het Wealth Management Traineeship.
Op 12 april ben je van harte welkom op onze inhousedag. Tijdens de inhousedag ontmoet je onze trainees, programmamanagers en vertellen verschillende collega’s hoe het is om bij ABN AMRO te werken. Je ervaart aan welke onderwerpen wij werken en hebt uiteraard alle kans jouw vragen te stellen. Meld je hier aan voor de in-house dag
Past de inhousedag niet in jouw agenda? Als alternatief kun je op 16 april tijdens een online Q&A al je vragen stellen aan onze huidige trainees en programmamanagers. Stuur een email aan traineeship.pbb.wm@nl.abnamro.com om je hiervoor aan te melden.
Heb je andere vragen? Neem dan contact op met Emma Meuter (Talent Acquisition Specialist) via emma.meuter@nl.abnamro.com of +31 6 20 79 18 48.
Gelijke kansen voor iedereen
Het succes van onze organisatie staat of valt met de kwaliteit van onze mensen en de ideeen die zij hebben. Echt verrassende inzichten en innovatieve oplossingen voor onze klanten ontstaan door een samenspel van culturen, kennis en ervaring. Daarom is diversiteit voor onze organisatie ontzettend belangrijk. Om ervoor te zorgen dat alle collega's binnen ABN AMRO hun kwaliteiten kunnen ontplooien, stimuleren we een inclusieve cultuur waarin iedereen zich betrokken en gewaardeerd voelt.