Overslaan en naar de inhoud gaan

ABN AMRO

21000 werknemers

ABN AMRO - Trainee Acquisitie Consultant

Deadline: 19-05-2024 12:00:00
Niveau

Wil jij dagelijks gesprekken voeren met potentiële klanten van ABN AMRO MeesPierson? Ben jij commercieel gedreven, proactief en analytisch? En wil jij je carrière starten met verantwoordelijkheid en een uitgebreid ontwikkelprogramma? Begin bij ons!  Als trainee binnen het acquisitieteam van ABN AMRO MeesPierson, maak je direct impact en sta je aan de basis van duurzame klantrelaties. 

Je werk

Als trainee Acquisitie Consultant maak je deel uit van een ambitieus en resultaat gedreven team. Er heerst een goede en collegiale sfeer, vanuit waar gewerkt wordt aan ambitieuze doelstellingen. Daarnaast krijg je veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en eigen initiatief. 

Tijdens het traineeship leer je relevante kennis en vaardigheden om je werk als Acquisitie Consultant goed uit te voeren. Je volgt hiervoor verschillende masterclasses, workshops én leert in de praktijk van ervaren collega’s. Tijdens je traineeship help je jouw team met marktonderzoek, werk je mee aan verbeterprojecten voor de afdeling en trek je op met ervaren Acquisitie Consultants. Zo leer je van verschillende collega’s hoe je potentiële klanten overtuigt voor ABN AMRO MeesPierson te kiezen. Je werkt veel samen met collega’s op onze lokale kantoren en andere afdelingen binnen de organisatie. Zo vergroot jij je netwerk en zorg jij dat potentiële nieuwe klanten een geweldige eerste ervaring hebben met ABN AMRO MeesPierson. 

Na 18 maanden stroom jij uit als Acquisitie Consultant. Dat betekent dat jij succesvol Private Banking waardige leads genereert, en een professionele gesprekspartner bent voor potentiële nieuwe klanten. Je adviseert potentiële nieuwe klanten en weet hen te overtuigen klant te worden bij ABN AMRO MeesPierson. Na ieder gesprek zorg je voor goede vastlegging en draag je de lead over naar de regiodirecteur en private bankers. Daarnaast werk je mee aan projecten, je bedenkt goede commerciële ideeën, weet collega’s hier warm voor te maken en zorgt samen dat ze uitgevoerd worden. 
 

Werkomgeving

Bij ABN AMRO hebben we een duidelijke purpose; Banking for better, for generations to come. Wij zijn een persoonlijke bank in een digitale tijd. We gebruiken digitale diensten en data om dichter bij onze klanten te komen, zo sluiten we aan bij belangrijke momenten in hun leven. 
Je komt te werken binnen Wealth Management van ABN AMRO (ABN AMRO MeesPierson). Binnen Wealth Management bedienen we klanten met een beschikbaar vermogen van meer dan € 500.000,-. Wij benaderen klanten passend bij hun levensfase en betrekken de volgende generatie actief in onze persoonlijke dienstverlening. Het segment van de vermogende klant is divers, van jonge IT ondernemers en familiebedrijven tot aan vermogende families. Het klantbelang staat centraal als basis voor lange termijn klantrelaties. ABN AMRO MeesPierson heeft als Private Bank in ruim 300 jaar veel kennis, ervaring en een uitgebreid netwerk opgebouwd. Wij zijn daarmee de private bank die sinds jaar en dag toonaangevend en leidend is in de Nederlandse markt. We zijn trots onszelf marktleider in Nederland te mogen noemen. 

Je profiel

•    Een recent afgeronde HBO- of WO opleiding
•    Maximaal 2 jaar fulltime werkervaring
•    Je kunt commercieel, proactief en resultaatgericht werken
•    Je kunt analytisch te werk gaan
•    Je bent een teamspeler, sociaal en maakt gemakkelijk verbinding met anderen
•    Je bent ambitieus en wil je graag snel ontwikkelen, je durft je daarbij kwetsbaar op te stellen
•    Goede communicatieve vaardigheden in het Nederlands

Wij bieden

Tijdens het Wealth Management Traineeship leer je vaardigheden die je hele carrière mee kunnen. Je volgt een uitgebreid ontwikkelprogramma van The School of Life waarin jouw persoonlijk leiderschap centraal staat. Door middel van 4 modules krijg je inzicht in wie jij bent als professional. Zo ontdek je hoe jouw talent het best tot zijn recht komt. 
Aanvullend ontwikkel je relevante vaardigheden voor je carrière bij ABN AMRO én leer je de organisatie kennen middels verschillende rotaties. Je krijgt tijdens je rotaties direct taken en verantwoordelijkheden. Natuurlijk staan je manager, naaste collega’s en mentor klaar om je te helpen en begeleiden. 
De kennis, vaardigheden en ervaringen die je gedurende het traineeship van 18 maanden opdoet maken dat je succesvol kunt zijn in jouw eerste functie. 
Dit allemaal doe je samen met je mede trainees van Wealth Management en Personal & Business Banking. Natuurlijk zorgen we dat er, naast leren en werken, voldoende gelegenheid is om plezier te maken met je medetrainees.

We werken hybride, dat betekent dat we deels op kantoor en deels thuis werken, met goede faciliteiten. Daarnaast helpen we je fit & vitaal te blijven met ons eigen MyWellbeing aanbod.

Verder:

•    Een 36-urige werkweek en een salaris van € 3.500,- per maand
•    Een aanvullend budget van 11% waarmee je flexibel arbeidsvoorwaarden kunt kopen
•    Een persoonlijk ontwikkelbudget van € 1.000,- per jaar
•    Een OV-jaarabonnement en een goede pensioenregeling

Interesse?

Ben je geïnteresseerd? Reageer dan vóór 20 mei op deze vacature. Wij maken graag kennis met je! Het sollicitatieproces voor het traineeship bestaat uit een aantal stappen:
Na het insturen van jouw motivatie en cv hoor je van ons of wij je uitnodigen voor de volgende ronde van het selectieproces: het online assessment. We hanteren hiervoor een minimale score, zorg dus dat je je goed voorbereidt. Als jij een goede score behaald hebt volgt een korte telefonische intake, waarna we het eerste online gesprek, vanaf medio april inplannen. Wanneer we na het eerste gesprek overtuigd zijn, nodigen we je uit voor een selectiedag. Op de selectie dag voeren we een tweede gesprek en leggen we jou een praktijksituatie voor. 

Uiterlijk 1 juli hoor je van ons of je bent geselecteerd voor het Wealth Management Traineeship. 

Vragen?

Op 12 april ben je van harte welkom op onze inhousedag. Tijdens de inhousedag ontmoet je onze trainees, programmamanagers en vertellen verschillende collega’s hoe het is om bij ABN AMRO te werken. Je ervaart aan welke onderwerpen wij werken en hebt uiteraard alle kans jouw vragen te stellen. Meld je hier aan voor de in-house dag.

Past de inhousedag niet in jouw agenda? Als alternatief kun je op 16 april tijdens een online Q&A al je vragen stellen aan onze huidige trainees en programmamanagers. Stuur een email aan traineeship.pbb.wm@nl.abnamro.com om je hiervoor aan te melden. 
Heb je andere vragen? Neem dan contact op met Emma Meuter (Talent Acquisition Specialist) via emma.meuter@nl.abnamro.com of +31 6 20 79 18 48.

Gelijke kansen voor iedereen

Het succes van onze organisatie staat of valt met de kwaliteit van onze mensen en de ideeen die zij hebben. Echt verrassende inzichten en innovatieve oplossingen voor onze klanten ontstaan door een samenspel van culturen, kennis en ervaring. Daarom is diversiteit voor onze organisatie ontzettend belangrijk. Om ervoor te zorgen dat alle collega's binnen ABN AMRO hun kwaliteiten kunnen ontplooien, stimuleren we een inclusieve cultuur waarin iedereen zich betrokken en gewaardeerd voelt.