Overslaan en naar de inhoud gaan

ABN AMRO

21000 werknemers

ABN AMRO - Trainee Business Developer Detecting Financial Crime

Deadline: 19-05-2024 12:00:00
Niveau
Per maand
€3.433

Wil jij met je werk impact maken op de organisatie? Wil jij mee werken aan een veiligere wereld? En wil jij je carrière starten met veel verantwoordelijkheid en een uitgebreid persoonlijk ontwikkelingsprogramma? Als trainee verbeter je de bank van binnenuit. Je krijgt veel vrijheid en aandacht om te groeien. Doe je mee?

Je werk

In de wereld van de financiële dienstverlening zijn er grote veranderingen. Er zijn steeds strengere eisen vanuit wetgeving als het gaat om witwas fraude en terrorisme financiering. Als business developer ben je bezig om op deze veranderingen te anticiperen. Dit doe je door aanpassingen en verbeteringen aan te brengen in producten. Je maakt inzichtelijk hoe performance, kwaliteit en efficiency doeltreffend aangepast en verbeterd kunnen worden en je adviseert collega’s en creëert draagvlak voor veranderingen op jouw vakgebied.
•    Je ontwikkeld met je team beleid en processen
•    Je werkt nauw samen met andere afdelingen zoals klantcontact afdelingen maar ook backoffices
•    Heb ontwikkeld kennis van het aandachtsgebied waarbinnen je werkzaam bent

Werkomgeving

Je gaat werken bij ICS Cards. Dit is een 100% dochter van ABN AMRO. De afdeling valt onder Detecting Financial Crime (DFC). De focus ligt op het  opsporen van financiële criminaliteit. Binnen DFC zijn de activiteiten rond het opsporen van financiële criminaliteit samengebracht. Door kennis, expertise en krachten te bundelen, zijn we beter in staat financiële criminaliteit uit onze banksystemen te weren, nieuwe ontwikkelingen het hoofd te bieden en innovatieve kansen te realiseren.
We werken hybride. Dat betekent dat jij werkt daar waar je het beste je werk kan doen. Dat zal de ene keer op kantoor zijn en een andere keer vanuit huis. Het kantoor van ICS staat in Diemen.

Traineeship

Tijdens het traineeship ontdek je in 18 maanden wat werken bij de bank jou kan bieden. We leiden je op voor je eerste functie en geven je de ruimte om een stevige basis te ontwikkelen voor je verdere loopbaan. Dit doen wij door het bieden van verschillende elementen in het traineeship zoals masterclasses, rotaties en opdrachten. Zo bouw je binnen no-time een netwerk op en leer je de bank nog beter kennen. 

Je werkt actief aan het vergroten van je vakinhoudelijke kennis en volgt een opleidingsprogramma zodat jij optimaal je werk kan doen. Aanvullend bieden we je de unieke kans om het Boost Your Growth-programma van The School of Life te volgen, waar je aan de slag gaat met het ontwikkelen van jouw persoonlijk leiderschap. Door middel van opdrachten krijg je inzicht in jezelf als professional. Zo ontdek je hoe jouw talent het best tot zijn recht komt. Natuurlijk staan je manager, naaste collega’s en mentor voor je klaar om jou te begeleiden en te coachen. Na het traineeship stroom je uit in dezelfde functie in hetzelfde team.

Je profiel

Ontwikkelingen in je vakgebied volg je op de voet. Je adviseert en overtuigt collega’s van jouw inzichten en voorstellen. Je haalt plezier uit complexe wet- en regelgeving omzetten in kansen. Je vindt het leuk om te balanceren tussen commercie en risico management. Je kunt goede analyses maken en deze overtuigend presenteren.
Herken jij jezelf hierin en in de onderstaande kenmerken:
•    Een recent afgeronde hbo- of wo-opleiding afgerond bijvoorbeeld Economie, Bedrijfskunde, Sustainability, Rechten of Finance
•    Maximaal 2 jaar werkervaring
•    Je voelt je aangesproken door strategie en purpose van de bank, in het bijzonder duurzaamheid 
•    Je hebt affiniteit of relevante ervaring op het gebied van financiële criminaliteit
•    Je beheerst de Nederlandse en Engelse taalvaardigheid op zakelijk niveau en je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
Uiteraard hoef jij niet over elke vaardigheid uit het beschreven profiel te beschikken. Juist de potentie om vaardigheden te ontwikkelen is wat jouw talent zichtbaar maakt tijdens het traineeship.

Wij bieden

Een plek op een dynamische afdeling. Waar je de ruimte krijgt om het beste uit jezelf te halen, flexibel te werken en te groeien – zowel persoonlijk als professioneel. Bijvoorbeeld met je jaarlijkse ontwikkelbudget van €1.000,- en ons vitaliteitsprogramma 

Verder:
•    Een 36-urige werkweek met een marktconform salaris vanaf €3500,- per maand
•    Een aanvullend benefit budget van 11%, waarmee je flexibel arbeidsvoorwaarden kunt kopen
•    Een OV-jaarabonnement en een goede pensioenregeling

Selectieproces

Het sollicitatieproces voor het traineeship bestaat uit een aantal stappen:

Reageer vóór 20 mei op deze vacature. Na het insturen van jouw motivatie en cv hoor je van ons of wij je uitnodigen voor de volgende ronde van het selectieproces: het online assessment. We hanteren hiervoor een minimale score, zorg dus dat je je goed voorbereidt. Als jij een goede score behaald hebt volgt een korte telefonische intake, waarna we het eerste online gesprek, vanaf medio april inplannen. Wanneer we na het eerste gesprek overtuigd zijn, nodigen we je uit voor de selectiedag. Op de selectie dag voeren we een tweede gesprek en leggen we jou een praktijksituatie voor. 

Uiterlijk 1 juli hoor je van ons of je bent geselecteerd voor het Personal & Business Banking Traineeship. 

Vragen?

Op 12 april ben je van harte welkom op onze inhousedag. Tijdens de inhousedag ontmoet je onze trainees, programmamanagers en vertellen verschillende collega’s hoe het is om bij ABN AMRO te werken. Je ervaart aan welke onderwerpen wij werken en hebt uiteraard alle kans jouw vragen te stellen. Meld je hier aan voor de in-house dag
Past de inhousedag niet in jouw agenda? Als alternatief kun je op 16 april tijdens een online Q&A al je vragen stellen aan onze huidige trainees en programmamanagers. Stuur een email aan traineeship.pbb.wm@nl.abnamro.com om je hiervoor aan te melden. 
Heb je andere vragen? Neem dan contact op met Wouter van Kouwen.
Wouter.van.kouwen@nl.abnamro.com

Gelijke kansen voor iedereen

Het succes van onze organisatie staat of valt met de kwaliteit van onze mensen en de ideeen die zij hebben. Echt verrassende inzichten en innovatieve oplossingen voor onze klanten ontstaan door een samenspel van culturen, kennis en ervaring. Daarom is diversiteit voor onze organisatie ontzettend belangrijk. Om ervoor te zorgen dat alle collega's binnen ABN AMRO hun kwaliteiten kunnen ontplooien, stimuleren we een inclusieve cultuur waarin iedereen zich betrokken en gewaardeerd voelt.