Overslaan en naar de inhoud gaan

Planning Integrator KLC

Deadline: 04-01-2022 12:00:00
Niveau
WO

In het kort

Vluchtplanning is best een karwei. Daarom delen veel Airlines de plan-klus op: één afdeling doet de vloot, een andere de cockpit crew en weer een andere deelt de Cabin Crew in. Bij KLM Cityhopper niet, daar plannen we alle onderdelen van onze vluchten op één plek: Planning & Scheduling. En bij deze geïntegreerde planning hebben we jouw hulp nodig!
 

Wat ga je doen?

Als planning integrator sta jij aan de Cityhopper-poort met de buitenwereld. Jij maakt het namelijk mogelijk dat wij ongeveer 150 retourvluchten per dag uitvoeren, naar ongeveer 65 Europese bestemmingen. Hoe dat werkt? Wij vliegen in opdracht van KLM; zij sturen ons een dienstregeling, jij maakt een werkpakket en zorgt dat we de dienstregeling kwalitatief, robuust en kostenefficiënt kunnen uitvoeren. Daarbij houd je rekening met cao van de crew, richtlijnen, veiligheid, regels en meer parameters.

Je werkt aan de hand van deze parameters met optimizers. De uitkomsten analyseer je: voldoet het aan alle eisen? Is het maakbaar? Stel je bijvoorbeeld voor dat KLM in de dienstregeling alle vluchten met 5 minuten inkort. Kunnen we dan nog een reëel werkpakket maken? Om dit te bepalen, werk je nauw samen met andere onderdelen van onze organisatie, zoals Catering, grondoperatie, vliegdienst en netwerkplanning. Je bent de spin in het web en zorgt dat het uiteindelijke KLC-netwerkschema uitvoerbaar is, hierbij schakel je met diverse stakeholders.

Hierboven staat de reguliere kant van je werk. Daarnaast ben je ook betrokken bij uiteenlopende projecten, zoals:

 

  • in- en uitstroom van de vloot;
  • sociaal geaccepteerde werkpakketten, naast de cao-richtlijnen;
  • optimaliseren en verrijken van de optimizers, om nóg betere voorspellingen te maken;
  • lead in IT optimalisatie;
  • performance gerelateerde trajecten.
Waar land je?

Je komt terecht in een dynamisch team in een uitdagende rol met brede verantwoordelijkheid in de platte organisatie van KLM Cityhopper. Je werkplek bevind zich op Schiphol Centrum in het Topside gebouw.

Jouw profiel

Jij bent een sociale en analytische professional, die uitstekend alleen én in een team kan werken. Je kunt goed en duidelijk communiceren; over de moeilijkste materie, met collega’s van verschillende niveaus. Bovendien kun je leidinggeven aan een projectteam. En ben je in staat zelfstandig oplossingen en advies te geven en implementaties te realiseren voor vraagstukken.

Verder heb je:

  • een universitair diploma in een analytische of logistieke richting, zoals Logistiek, Bedrijfskunde of Economie;
  • enige jaren relevante werkervaring;
  • kennis van IT-systemen en analytische softwarepakketten;
  • een goede beheersing van Nederlands en Engels.
     

De volgende competenties zijn op jou van toepassing: 

Probleemanalyse

Plannen & Organiseren

Organisatiebewustzijn

Initiatief

Wat bieden wij?
  • Een uitdagende rol in een leuk en dynamisch team
  • Een rol met brede verantwoordelijkheid in de platte organisatie van KLM Cityhopper
  • Een brutosalaris tussen € 3400 en € 4380 per maand
  • Volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en mooie doorgroeimogelijkheden
  • Een goede pensioenregeling, winstuitkering en 8 procent vakantiegeld
  • 25 vakantiedagen en 5 extra vrije dagen
  • Fikse korting op vliegtickets (als je minimaal 6 maanden in dienst bent)
  • Een reiskostenregeling en gratis gebruik van het busnetwerk rondom Schiphol
  • Korting op je ziektekostenverzekering
  • Een budget voor duurzame inzetbaarheid

 

KLM is hard getroffen door de COVID-19-pandemie. Mede dankzij de leningen en garantstellingen van de Nederlandse overheid werken we aan ons herstel. Gelukkig is werken bij KLM nog steeds leuk! Collega’s zijn altijd trots op KLM en hun werk, en veel zaken zijn bij KLM onveranderd goed geregeld.

Ready for your next destination?

Wacht dan niet langer, en stuur ons je CV voor de ‘final boarding call’ op op dinsdag 4 januari 2022! Je hoeft geen motivatiebrief te schrijven; tijdens je online sollicitatie stellen we je enkele gerichte vragen. Je sollicitatieprocedure bestaat uit twee gesprekken en een assessment. Binnen twee weken na sluiting van de vacature krijg je bericht van ons.

 

Recruitment Ground Staff publiceert de vacature binnen KLM en KLM dochtermaatschappijen (vaste termijn van 10 werkdagen).

In de selectiefase wordt gekeken of er een geschikte interne kandidaat voor de vacature is. Een referentiecheck kunnen onderdeel uitmaken van de selectieprocedure. Door te solliciteren op de vacature geef je automatisch toestemming voor deze check. 

Vragen?

Wil je meer weten over de functie, neem dan contact op met de hiring manager. Mail de recruiter voor vragen over de sollicitatieprocedure. Vergeet in beide gevallen niet om het vacaturenummer te noemen: #9937.

 

Hiring manager

Ester Kamps: ESTER.KAMPS@KLM.COM 

 

Recruiter

Marina de Groot: MARINA-DE.GROOT@KLM.COM