Lidl Nederland
Bepaal jij het actie assortiment voor Lidl Nederland? Heb jij een neus voor food trends en de smaak van de consument? Kun jij cijfers goed analyseren en business cases maken? Dan is dit de baan voor jou.
De thema’s staan vast maar het assortiment nog niet. Dat vul jij in. Jij bepaalt het assortiment op gebied van eten en drinken voor onze themaweken zoals Griekse, Italiaanse of Spaanse week. Je denkt mee over het vernieuwen van het food assortiment en de komende aanbiedingen. Dit doe je niet alleen, als echte netwerker werk je goed samen met inkoop, verkoop, reclame en e-commerce. Een echte ondernemer die voorspelt aan de hand van inkoop-, verkoop- en marktcijfers. Maar weet jij ook out of the box te denken en de klant te verrassen met nieuwe thema’s en artikelen? Dan ben jij degene die wij zoeken.
De baan
Jij bedenkt het assortiment en de bijbehorende marge en verkoopprijs. Dit heb je goed doorgerekend op basis van eerdere prestaties (business case) en je maakt collega’s en management hiervoor enthousiast (product en prijs). Er moet uiteraard een goed resultaat worden geleverd. Samen met reclame zorg je voor een aantrekkelijke presentatie in bijvoorbeeld de folder, maar ook in de winkel (promotie en plaats).
- Je weet de balans te vinden tussen het assortiment dat vanuit Internationaal wordt aangedragen en een eigen aanvulling die past bij de Nederlandse consument.
- Je houdt de markt en concurrentie goed in de gaten, weet de trends en kunt daar goed op inspelen. Hoogste kwaliteit voor de laagste prijs weet jij waar te maken.
Je hebt een visie op het food assortiment en een goede smaak, van geregeld in de inkoopkeuken artikelen proeven word jij enthousiast! Je durft risico’s te nemen maar zorgt er wel voor dat alles van te voren is berekend en je iedereen enthousiast hebt gemaakt voor jouw plannen. Je voelt je thuis in onze no-nonsense aanpakkers cultuur en krijgt energie van het werken in een werkomgeving waar continu van alles gebeurt. Binnen de dynamiek van de afdeling weet jij goed het overzicht te behouden, de juiste prioriteiten te stellen en snel te schakelen indien nodig. Samenwerken en netwerken is jouw tweede natuur en je beschikt over commercieel inzicht.
Daarnaast beschik jij over het volgende:
- Je beschikt over een afgeronde HBO/WO opleiding in een commerciële of marketing richting en hebt uiteraard grote affiniteit met retail en FMCG.
- Je hebt al enige ervaring als (junior) category manager en bent toe aan een tweede stap in je carriere.
- Je bent cijfermatig / analytisch sterk en Excel kent geen geheimen voor je.