Overslaan en naar de inhoud gaan

Pon

16000 werknemers

Pon - Backoffice Specialist Customer Care

Niveau
HBO
Richting
Per month
vanaf €3.001,-

Wat ga je doen

Bij Customer Care zijn wij op zoek naar experts met veel ervaring, maar ook helden die net beginnen. Kies jij voor Customer Care? Dan kies je voor energie! Energie in de oplossingen voor onze klanten, in techniek waar we mee werken én in ons team. Het Customer Care team heeft als doel om klanten via allerlei kanalen langdurig aan ons te binden. Daarbij ondersteunen we dealers om fantastische service te kunnen verlenen richting klanten.

In deze afwisselende functie heb je o.a. de volgende hoofdtaken en verantwoordelijkheden:

  • Je bent het aanspreekpunt dat vanuit ons backoffice team voor de dossierbehandeling en bemiddeling richting onze eindgebruikers (klanten, dealers en leasemaatschappijen) zorgt. 
  • Je belangrijkste taak is het continu signaleren, analyseren en oplossen van complexe klachten. Je bent hierin creatief en duidelijk in je communicatie.
  • Je doet tegelijkertijd onderzoek en voorstellen tot verbeteringen van beleid, werkwijzen en processen binnen je eigen team, maar ook binnen de andere afdelingen en merken, zodat klachten in de toekomst worden voorkomen. Hierdoor initieer, verbeter en beheer je de tevredenheid van onze klanten, waarin je de belangen van ons als importeur, fabrikanten en dealers meeneemt in het neerzetten van fantastische service. 
  • Je initieert, verbetert en beheert de informatiegaring richting onze merken en hebt dagelijks contact met collega’s van andere afdelingen en merken. 
  • Daarnaast ondersteun je onze outsource partners en helpt collega’s van andere afdelingen op weg bij uitdagende kwestie met opgedane (technische) service-en productspecificaties.

In deze uitdagende en afwisselende functie weet jij de ballen in de lucht te houden en ben jij niet snel gek te krijgen. Je hebt het overzicht en bent goed bestand tegen de druk waarmee een klacht gepaard kan gaan. Om het werk goed uit te kunnen voeren en fantastische service te verlenen beschik je over een stevige persoonlijkheid die de wensen van de klant analyseert en oppakt om met de dealer het gewenste resultaat te vinden. Naast je dagelijkse werkzaamheden zul je ook verbeterprojecten oppakken.

Wat vragen we van jou

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau en relevante werkervaring.
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal;
  • Je bent sterk in het plannen en organiseren van werkzaamheden;
  • Je vindt het leuk om ingewikkelde dingen te doorgronden en uit te leggen;
  • Je bereikt en overtuigt interne-en externe stakeholders met jouw vaardigheden;
  • Je hebt affiniteit met multichannel omgevingen (voice/mail/social/chat/whatsapp);
  • Je kunt goed overweg met geautomatiseerde (Salesforce) systemen.
  • Je bent proactief, creatief met oplossingen en duidelijk in de communicatie, zo krijg je elke klant weer tevreden.

Wat bieden wij

Binnen Pon hechten wij veel waarde aan persoonlijke ontwikkeling, innovatie en vitaliteit. Je werktijden zijn flexibel, na de inwerkperiode kun je uiteraard ook deels in overleg thuis werken.

Bij Pon mag je rekenen op uitstekende arbeidsvoorwaarden: 

  • Een salaris vanaf €3.001,-- (o.b.v. 40 uur), 8% vakantietoeslag en 4% kerstbonus.
  • Tenminste 20 verlofdagen + 6 ADV-dagen (o.b.v. fulltime);
  • Personeelskorting op diverse producten en diensten van Pon (fietsen, private lease, etc.).
  • Een uitgebreide pensioenregeling en de mogelijkheid tot een collectieve zorgverzekering met werkgeversbijdrage.
  • De kans om jezelf te ontwikkelen door middel van diverse coaching trajecten vanuit Pon te volgen.
  • Een thuiswerkplek bestaande uit een bureau, bureaustoel en monitor, zodat jij zowel thuis als op kantoor je werk kunt uitvoeren.
  • Een Pon Fit gezondheidsprogramma, bestaande uit een uitgebreid aanbod van sportprogramma’s en evenementen tot aan medische check-ups, bedrijfsfysiotherapie, een zorgverzekeringspakket en coaching bij verandering op weg naar een gezonde leefstijl.

Over de organisatie

Pon, één van Nederlands grootste familiebedrijven, is een internationale handels- en serviceorganisatie met een grote diversiteit aan activiteiten. Bij Pon werken bijna 13.000 medewerkers verspreid over 450 vestigingen in 32 landen. Zo veel mogelijk waarde toevoegen in de relatie tussen klant en fabrikant staat bij Pon hoog in het vaandel. Aan de basis staan kwalitatief hoogwaardige producten van A-fabrikanten, waaronder Porsche, Audi, Volkswagen, Caterpillar en MAN. Het merendeel van de activiteiten van Pon is gericht op de import, logistieke afhandeling, marketing, distributie, service en onderhoud van producten die wat betreft aard, kwaliteit en organisatie goed op elkaar aansluiten.

Het team Customer Care als onderdeel van Pon’s Automobielhandel is verantwoordelijk voor het besturen en uitvoeren van klantcontactprocessen in verschillende (online) contactkanalen en het faciliteren hiervan bij dealers. Het team zorgt voor een efficiënte uitvoering van de processen en het verbeteren van alle contactkanalen met als doel een zo hoog mogelijke klanttevredenheid en klant herkenbaarheid te realiseren. Het doel is het borgen van een optimale en langdurige binding met de klant. Het is essentieel dat onze klanten de dienstverlening die past bij onze A-merken ervaren in de online en traditionele contactkanalen.

Overige informatie

Voor inhoudelijke vragen over de functie kan je contact opnemen met Marc Sijbrandi, Channel Manager, 06 - 53 39 69 74. Voor informatie over de sollicitatieprocedure kun je terecht bij Lidy Venema, Campus Recruiter, lidy.venema@pon.com