De komst van het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) betekent een grote ontwikkeling op het gebied van informatievoorziening en in de manier waarop overheden onderling samen werken. Op deze manier kunnen particulieren en bedrijven via 1 digitaal omgevingsloket de regels checken, een vergunning aanvragen of een melding doen. Wil jij bijdragen aan het beheer en de doorontwikkeling van de landelijke voorziening van DSO en de digitalisering van de uitvoering van de Omgevingswet? Lees dan snel verder!
Hoe jij bijdraagt in jouw rol
Jij gaat aan de slag met het beheer en doorontwikkeling van de webapplicatie die Rijkswaterstaat heeft ontwikkeld. Je werkt in een team van functioneel beheerders en draagt zorg voor een verbinding tussen het werkproces en ICT-proces. Met dit beheerteam en andere ontwikkelteams werk je samen in een keten van product owners, architecten, applicatiebeheerders en softwareleveranciers. De samenwerking met andere ontwikkelteams, zowel binnen Rijkswaterstaat als met andere overheidsonderdelen en ketenpartners, is belangrijk. Want achter het digitale omgevingsloket hebben de verschillende overheidsorganisaties hun eigen systeem.
Als functioneel beheerder draag je bij door:
- het efficiënt coördineren en afhandelen van vragen, meldingen en wensen;
- te schakelen met de juiste experts om problemen op te lossen;
- gebruikers te ondersteunen bij bevoegdheden en autorisaties;
- je uitvoerende rol in het operationele beheer bij gebruikersondersteuning, testen, configureren en implementeren;
- de performance en de beschikbaarheid van componenten van de webapplicaties te monitoren en verbetervoorstellen te doen.
Dit is waar jij voldoening uit haalt
Je weet precies wat er nodig is om de webapplicatie voor nu en in de toekomst verder te ontwikkelen. Je adviseert over vernieuwing, actualisatie en beheer. Hierbij ga je uit van de behoefte van de gebruikers en geldende standaarden, zoals digitoegankelijkheid. Je onderzoekt of de wensen technisch en functioneel haalbaar zijn én wanneer dit uitvoerbaar is. Vanzelfsprekend stem je dit af met een brede groep stakeholders. Door proactief de verwachtingen en voortgang af te stemmen met alle betrokkenen geef je duidelijkheid over de verdere ontwikkeling van het DSO-lv.
Wat wij aan jou waarderen
Je bent een verbinder met overtuigingskracht. Dankzij je goede inlevingsvermogen breng je verschillende partijen en belangen bij elkaar. Je optimaliseert het werkproces en communiceert op een heldere manier met interne en externe collega’s. Je verdiept je in de soms ingewikkelde techniek en je bent resultaatgericht. Je kunt zelfstandig werken en goed samenwerken in een team.
Meer weten?
De Omgevingswet, het Digitaal Stelsel en het omgevingsloket brengen een grote verandering mee voor overheidsorganisaties. Wil je weten welke invloed het heeft op alle processen in de organisatie en hoe je als overheid systemen moet aansluiten op het DSO? Volg dan de link er lees er meer over!
Functie-eisen
- je hebt een relevante studieachtergrond in bijvoorbeeld informatiekunde of ICT;
- je hebt ruime ervaring met functioneel beheer en beheerstandaarden (bijv. BiSL, ATSM, ASL2 of ITIL), waaronder communicatie met en ondersteuning van eindgebruikers;
- je hebt ervaring met het gebruik en beheer van (webbased) applicaties;
- je hebt ervaring met voorbereiden en uitvoeren van functionele acceptatie-testen.
Salarisniveau | Schaal 11 |
---|---|
Salaris | Min €3608 - Max €5503 bruto per maand. Het genoemde salaris is gebaseerd op een volledige werkweek. |
Dienstverband | Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd |
Minimaal aantal uur per week | 32 |
Maximaal aantal uur per week | 36 |
Rijkswaterstaat is een aantrekkelijke werkgever. Dit komt ook tot uiting in onze arbeidsvoorwaarden. Wat bieden wij jou?
- een passend maandsalaris (fulltime is 36 uur per week);
- diverse verlofregelingen en de mogelijkheid om meer of minder te werken;
- hybride werken;
- studiefaciliteiten en persoonlijke ontwikkeling.
Je kan je arbeidsvoorwaardenpakket gedeeltelijk zelf samenstellen door het Individuele Keuze Budget (IKB) Het IKB bestaat uit geld en uren. Je kan zelf kiezen wanneer je het geld uitbetaald wilt hebben. De IKB uren kan je opnemen, deels laten uitbetalen of opsparen voor later. Ook kan je het IKB inzetten voor fiscaal vriendelijke doelen.
Wij vinden het belangrijk dat je zowel op je werk als privé lekker in je vel zit. Bij ons kan je hybride werken als je functie dat toelaat. Je kan een thuisvergoeding ontvangen en er zijn voorzieningen voor het ergonomisch inrichten van je thuiswerkplek.
- je standplaats is Rijswijk. Bij Rijkswaterstaat stimuleren we het hybride werken. Werk in overleg met je leidinggevende en collega’s vanuit huis of op kantoor wanneer je functie dit toelaat;
- de (online) selectiegesprekken vinden doorgaans plaats;
- bij voldoende geschikte reacties kan de vacature eerder sluiten;
- een (online) voorselectietest of een assessment kan onderdeel zijn van het sollicitatieproces. Het maken van een casus en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, kan eveneens deel uitmaken van het sollicitatieproces. Het inwinnen van referenties maakt deel uit van het sollicitatieproces.
Solliciteren: eerst online, daarna op locatie
Heb je binnenkort je eerste kennismakings- of sollicitatiegesprek? Deze vindt bij voorkeur online plaats. Daarmee stimuleren wij ‘slim’ reizen. Zo dragen we bij aan minder druk op snelwegen en OV én minder CO2-uitstoot. Heb je toch liever een gesprek op een van onze kantoren? Laat het ons weten, dan kijken we natuurlijk wat mogelijk is.
Ben je toe aan het gesprek voor de 2e ronde of het arbeidsvoorwaardengesprek? Dan ontvangen wij je graag op locatie. Heb je dit gesprek liever online? De recruiter inventariseert wat jouw wensen zijn waarna een definitieve afspraak wordt gemaakt.
Vragen?
Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met onze recruiter of kijk op onze website voor meer informatie.
Acquisitie op onze vacatures wordt niet in behandeling genomen.
Wil jij werken bij Rijkswaterstaat binnen Water, Verkeer en Leefomgeving (WVL)? Dit organisatieonderdeel is leidend in het denken over, en voorbereiden op, de grote transitievraagstukken, zoals klimaatadaptatie en circulariteit. WVL voorziet uitdagingen, kansen en mogelijkheden voor een toekomstbestendig Nederland door kennis te (laten) ontwikkelen, te beheren en te delen.
WVL werkt hierin nauw samen met kennisinstituten, decentrale overheden en marktpartijen uit binnen- en buitenland. Vaak gaat het om schaarse, heel specifieke, kennis zoals duurzame en slimme mobiliteit, een aanpak voor zwerfafval rondom en onze wegen en in onze wateren, en innovaties als een circulair viaduct. Ook wordt onderzocht hoe in tijden van droogte, water beter vast kan worden gehouden. Verder monitort en analyseert WVL verkeersongevallen en optimaliseert het de veiligheid op en rond de wegen voor mensen, dieren en natuur.
In totaal werken ruim 900 mensen binnen WVL, verspreid over vier directies: Bedrijfsvoering, Inkoop & Prestatiemanagement, Bereikbaarheid & Netwerkkwaliteit, Veiligheid & Water en Leefomgeving.
Ondersteuning Omgevingswet
De afdeling Ondersteuning Omgevingswet waarin jij komt te werken, is binnen Rijkswaterstaat verantwoordelijk voor informatievoorziening en web applicaties voor de wet- en regelgeving voor milieubeheer en de fysieke leefomgeving. Het opstellen van toepasbare Rijksregels en vragenbomen in het digitale omgevingsloket van het Digitaal Stelsel Omgevingswet is daarin een grote opgave. We hebben kennis en expertise van zowel de Rijksregels als de vergunningverlening door Rijkswaterstaat en andere (regionale) overheden. Zo vormen we de schakel tussen beleid en uitvoering. Onze afdeling bestaat uit 30 medewerkers. We werken agile in zelforganiserende teams, collegiaal en betrokken bij het werk en de mensen, waarbij de eindgebruiker centraal staat.