Deloitte
Jouw functie: (Senior) Business Process Consultant SAP CRM
Bedenk jij als (ervaren) bedrijfskundig of IT-talent de beste oplossingen op het gebied van Customer Relationship Management (CRM)? Je weet wat organisaties moeten doen om de kansen met hun eigen klanten te benutten? Bij Deloitte Consulting, de grootste Consulting praktijk ter wereld, adviseer je (inter)nationale topbedrijven op het gebied van Customer Relationship Management.
Je werkt als (Senior) Consultant op projectbasis in een multidisciplinair team aan zeer gevarieerde CRM-projecten. Denk hierbij aan het ontwerpen en implementeren van nieuwe business en/of pricing modellen en systemen voor (inter)nationale organisaties. Je gebruikt jouw bedrijfskundige vaardigheden, aangevuld met kennis van SAP CRM, voor het ontwerpen en faciliteren van de implementatie van complexe bedrijfsprocessen en systemen voor onze klanten.
Als (Senior) Business Process Consultant CRM heb je expertise op het gebied van marketing, sales of service en krijg je de verantwoordelijkheid voor het oplossen van verschillende vraagstukken. Je hebt affiniteit met IT, toont eigen initiatief en handelt proactief.
Deze vaardigheden pas je toe bij het ontwerpen, bouwen en implementeren van complexe bedrijfskundige oplossingen en systemen voor onze klanten. Je bent onderdeel van een multidisciplinair team waarmee je aan een opdracht werkt en waarin je laat zien dat jouw expertise en vaardigheden onmisbaar zijn:
- Het definiëren, analyseren en in kaart brengen van de bedrijfsprocessen met betrekking tot marketing, sales en service en de gerelateerde impact op de aanwezige CRM en backoffice systemen in de organisatie;
- Het opstellen van business requirements voor de verschillende relevante functionele gebieden;
- Het coördineren van je eigen team en project deliverables;
- Het ondersteunen van het programma management;
- Het voorbereiden en begeleiden van workshops ten behoeve van procesverbetertrajecten
- Advies uitbrengen naar de klant op de verschillende aspecten van CRM en zo de operatie en systemen verbeteren;
- Het realiseren en implementerenvan procesverbeteringen met betrekking tot CRM;
- Het zelfstandig onderhouden van klantrelaties;
- Het uitdragen van doelstellingen en richting geven aan de verschillende thema’s binnen de CRM praktijk van Deloitte.
Jouw profiel: Procesmatig en Klantgericht
Als jij wordt uitgedaagd door de bovenstaande functieomschrijving, maken we graag kennis met jou! Daarnaast voldoe je aan de volgende voorwaarden:
- Je hebt 2 tot 6 jaar ervaring op het gebied van business proces verbeteringen en inhoudelijke expertise op het gebied van CRM in combinatie met SAP;
- Afgestudeerd in een universitaire studie (zoals Bedrijfskunde, Bedrijfs / Economie, Business & ICT, Informatiekunde of bètastudie)
- Sterke aantoonbare affiniteit met IT;
- Sterke analytische vaardigheden;
- Je hebt een bijzondere passie voor verbetering van bedrijfsprocessen en dat is terug te zien in je werkervaring;
- Je bent communicatief vaardig en in staat om in overleg met de klant tot goede oplossingen te komen;
- Voor jou is werken in het buitenland een uitdaging en je hebt gevoel voor politieke verhoudingen en culturele verschillen;
Bij Enterprise Applications worden projecten voor klanten uitgevoerd op het snijvlak van functionele processen en IT. Hierbij moet je denken aan het ontwerpen en optimaliseren van bedrijfsprocessen en het vertalen van de benodigde verandering naar de organisatie en relevante systemen. Onze praktijk onderscheidt zich van haar concurrenten door het koppelen van grondige functionele proceskennis, analytische en creatieve vaardigheden gecombineerd met kennis van IT-systemen. De expertise is voornamelijk gericht op CRM, logistieke, financiële, in- en verkoopprocessen waarbij we onze diensten verlenen aan vooraanstaande (internationale) bedrijven in alle industrieën, van chemie tot publieke sector. We leveren maatwerk aan onze klanten waardoor iedere opdracht anders is. Door onze projectmatige wijze van werken zal je in korte tijd in aanraking komen met veel verschillende mensen, bedrijven en vraagstukken. Goede voorbeelden van projecten zijn onder andere het ontwerpen en begeleiden van Tax Aligned Supply Chain, Master Data Management, Pricing & Margin Management, Working Capital Reduction, Business Process Harmonization, Commercial Effectiveness en Service Excellence en de hieraan gelieerde value propositions.