Overslaan en naar de inhoud gaan

PostNL

46000 werknemers

Marketeer

Geplaatst op: 24 maart 2015
Deadline: 14-04-2015 12:00:00

De vacature

Wil jij werken op het snijvlak van marketing en e-Commerce? Ben jij in staat om vanuit de klant te denken en wil je werken voor een van de meest dynamische werkgevers van Nederland? Dan is dit de functie voor jou!

Taken en verantwoordelijkheden van de Marketeer

  • Realiseren van de omzet-, marge- en klanttevredenheiddoelstellingen in de toegewezen branche(s), klantgroep(en) of product-/marktcombinaties.
  • Ontwikkelen en uitvoeren van brancheplan, klantgroepplan of plan voor product-/marktcombinatie.
  • Bezoeken, in samenwerking met (sr)accountmanager, van klanten teneinde strategie en concept te toetsen en waar mogelijk bij te sturen.
  • Ontwikkelen en implementeren, in samenwerking met de afdeling Accountmanagement, van concepten inzake commerciële propositie, haalbaarheid en maakbaarheid in aansluiting bij klantbehoefte ter vergroting van de omzet, verhoging van klanttevredenheid en verlaging van integrale ketenkosten.
  • Opzetten van marktbewerkingsacties voor toegewezen branche(s), klantgroep(en) of product-marktcombinatie(s).
  • Inzetten van verschillende kanalen voor toegewezen branche(s), klantgroep(en) of product-marktcombinatie(s).
  • Analyseren en optimaliseren van het bestaande product- en dienstenassortiment voor toegewezen branches, klantgroepen en product-/marktcombinaties.
  • Initiëren van onderzoeken en uitvoeren van analyses naar ontwikkelingen bij klanten, concurrenten, toeleveranciers en andere marktpartijen.
  • Volgen, interpreteren en analyseren van omzetontwikkelingen in de toegewezen branches, klantgroepen en product-/marktcombinaties.
  • Evalueren van de bijdrage van producten en acties aan geformuleerde doelstellingen.
  • Ontwikkelen en onderhouden van contacten met toegewezen branche organisaties en overige derden en op basis hiervan formuleren van business opportunities.

Jouw profiel

  • Minimaal afgeronde HBO opleiding (bij voorkeur bedrijfskunde / marketing)
  • Minimaal 2-4 jaar werkervaring
  • Kennis van retail en etail is een pré
  • Kennis van electronics en home & garden is een pré
  • Communicatieve en commerciële vaardigheid ten behoeve van het (mede) onderhandelen met klanten en geven van presentaties.
  • Uitstekende communicatieve en schriftelijke vaardigheden

Wat biedt PostNL?

  • PostNL Pakketten biedt interessante functies binnen een groot bedrijf met volop doorgroeimogelijkheden en uitstekende arbeidsvoorwaarden in uitdagende maar ook een veeleisende omgeving
  • Afhankelijk van je ervaring een bruto maandsalaris tussen € 3.224,- en € 4.442, voor een 39,25 urige werkweek, op basis van de CAO voor PostNL Pakketten
  • Veel zelfstandigheid en vrijheid in de uitvoering van de functie
  • Ruimte voor zelfontplooiing en persoonlijke groei
  • Enthousiaste en gemotiveerde collega’s
  • Een leuke werkomgeving met veel energie en dynamiek
  • Arbeidsvoorwaarden op basis van de CAO PostNL Pakketten

Over PostNL pakketten

PostNL Pakketten is een Business Unit van PostNL en is marktleider in Nederland in pakkettendistributie. We bereiken elk adres in Nederland en bezorgen 450.000 pakketten en aangetekende zendingen per dag. De Business Unit Pakketten wil als erkend marktleider haar klanten optimaal van dienst zijn bij het verzenden en ontvangen van goederen. Wij creëren waarde voor onze klanten door hen betrouwbare, transparante en efficiënte oplossingen te bieden die aansluiten op de behoeften van zowel de verzender als de ontvanger. Hierbij beogen wij de business van de klant, zowel nationaal als internationaal verder te stimuleren.

Over de afdeling

De afdeling Marketing & Business Development is o.a. verantwoordelijk voor de marktbewerking voor diverse klantgroepen en het ontwikkelen van nieuwe product/marktcombinaties. Het team bestaat uit 35 jonge en gedreven collega’s met de volgende aandachtsgebieden: Marktmanagement, Productmanagement, Channelmanagement & Business Development.