PostNL
De uitdaging
Voor de afdeling Marketing van PostNL Pakketten zijn we op zoek naar een Productmanager E-Commerce. In deze rol ben je verantwoordelijk voor een aantal producten van PostNL Pakketten. Je beheert, stuurt en optimaliseert producten voor de verzendende klant en ontvangende consument. De productmanager bewaakt de commerciële ambities en proposities binnen de gehele logistieke keten met betrekking tot informatie. Je stemt af met diverse afdelingen binnen PostNL Pakketten. Daarnaast ben je in staat draagvlak te creëren voor ideeën binnen het MT en binnen de Directie.
Verantwoordelijkheden van de Productmanager:
- Beheren en verbeteren van de effectiviteit van een product, zodat de korte en lange termijn omzet via het product is gewaarborgd en verbeteringen kunnen worden geïmplementeerd
- Vraagbaak voor de producten waar je verantwoordelijk voor bent.
- Samen met Marktmanagement en Sales ben je verantwoordelijk voor omzet en onderneem je actie indien deze achter blijft
- Je signaleert kansen en behoeften in de markt en zet dit om in proposities voor de verkoopteams. Ook initieer jij de communicatie en de promotie voor het assortiment. In alle deze facetten werk je nauw samen met andere Productmanagers, Marktmanagers en het Business Developmentteam
- Je maakt analyses om de winstgevendheid en klanttevredenheid van je product te verbeteren
- Als Productmanager ben je samen met de Pricing Manager verantwoordelijk voor het prijsbeleid van je producten.
- Creëren van overzicht en vanuit de keten draagvlak creëren voor verbeteringen
Daarnaast kun je projectleider zijn indien er sprake is van grote productverbeteringen en ben je verantwoordelijk voor een gestructureerde, fact –based en projectmatige aanpak. Je bent onderdeel van een enthousiast en ondernemend team en krijgt er energie van om samen met teamleden productmanagement op de kaart te zetten en verder te professionaliseren.
Jouw profiel
- Afgeronde Universitaire opleiding
- Minimaal 3-5 jaar werkervaring in marketing en/of product ontwikkeling
- Kennis van projectmanagement, leiden van projecten, het aansturen van leveranciers en het overtuigen van stakeholders voor het verkrijgen van draagvlak
- In staat samen met Control een goede business case te maken
- Ervaring in E-Commerce business is een pre
- Excel-vaardigheden, in staat om rapportages te maken
- Prioriteiten kunnen stellen en beslissingen kunnen nemen op basis van een goede klant kennis.
- Persoonlijke kenmerken: klantgericht, innovatief, goed ontwikkelde communicatieve en commerciële vaardigheden, stressbestendig, zelfstarter en een teamplayer
- Competenties: verbinden, vertrouwen, ondernemen, realiseren en oplossen
- Salaris: minimaal € 3.250,- en maximaal € 4.487,- bruto per maand op basis van 39,25 uur per week
- 25 vakantiedagen
- Gunstige pensioenregeling
- Een dynamische werkomgeving in een groeiende markt
- Ruimte voor doorgroei en stimulering van persoonlijke ontwikkeling d.m.v. opleiding en training
- Mogelijkheid om conform Het Nieuwe Werken plaats- en tijdonafhankelijk te werken
- Ruimte voor doorgroei en stimulering van persoonlijke ontwikkeling d.m.v. opleiding en training
- Aantrekkelijke kortingen op reizen, culturele evenementen en elektronica
De afdeling Marketing levert een belangrijke bijdrage aan de winst- en omzetpositie van PostNL Pakketten door het ontwikkelen van product- en marktbeleid gericht op de zakelijke en consumentenmarkt in Nederland. Dit is ter versterking van de marktpositie en het winstvermogen van PostNL Pakketten.
Het team Productmanagement & Business Development is binnen de Commercie verantwoordelijk voor de P&L van de gehele scope van producten zoals dit gevoerd wordt binnen PostNL Pakketten. Het komen met nieuwe producten voor de E-commerce markt is cruciaal voor het behalen van de strategische ambitie van PostNL Pakketten om de beste E-commerce partner van de Benelux te worden.
Solliciteren of meer weten? Klik op de onderstaande link!