Overslaan en naar de inhoud gaan

Lidl Nederland

21000 werknemers

Business process- en project portfoliomanager Lidl

Deadline: 21-02-2021 12:00:00

Wil jij je zowel als business process manager als project portfoliomanager binnen Lidl Nederland verder ontwikkelen? Lijkt het jou een uitdaging om aan de slag te gaan met het vastleggen, optimaliseren en ontwikkelen van onze bedrijfsprocessen en het professionaliseren van projectmanagement? Lees dan snel verder!

De afdeling Corporate Governance is een business consulting afdeling binnen Lidl die zich bezig houdt met organisatiemanagement, projectmanagement en riskmanagement. De afdeling ondersteunt de organisatie bij het maken van beslissingen en keuzes. Onder andere door gezamenlijk met procesverantwoordelijken risico’s in kaart te brengen en bijbehorende maatregelen vast te stellen, processen te optimaliseren en projecten op een juiste manier uit te (laten) voeren. Wij geven advies, ondersteuning, begeleiding en scholing aan de organisatie en zijn een betrouwbare partner voor de business.

In de rol van business process- en project portfoliomanager ga je deel uit maken van een klein, gedreven en hecht team. Je ondersteunt en assisteert je ervaren collega’s als het gaat om operationele business process management zaken. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het verder professionaliseren van projectmanagement binnen Lidl Nederland. Dit doe je aan de hand van beschikbare materialen vanuit het internationale hoofdkantoor in Duitsland, maar ook middels eigen ideeën en oplossingen die je meeneemt vanuit jouw werkervaring.

Kortom, voel jij je thuis in onze no-nonsense en aanpakkerscultuur en spreekt een rol waarbij je zowel operationeel ondersteunend als zelfstandig te werk gaat jou aan? Dan maken wij graag kennis met jou!

De baan

In deze functie adviseer en ondersteun je de (vak)afdelingen bij de ontwikkeling, optimalisatie en vastlegging van processen en bijbehorende regelingen van Lidl Nederland. Jij werkt samen met de verschillende afdelingen om kwalitatief hoogstaande processen te borgen. Samen afstemmen, meedenken met- en begeleiden in vragen uit de business omtrent het borgen van processen is een van jouw belangrijkste taken. Ook train, ondersteun en coach je de afdelingen op het gebied van business process- en projectmanagement.

Daarnaast zet je de internationale projectmanagement methodiek om naar een nationale oplossing; jij bent de contactpersoon voor het internationale hoofdkantoor in Duitsland op het gebied van projectmanagement, scholingen en overige kwesties die hiermee te maken hebben en draagt zorg voor de implementatie en bewaking van de internationale proces-, en projectmanagementmethodiek voor Lidl Nederland. Binnen Lidl Nederland adviseer en ondersteun je (pro)actief de projectmanagers bij het opzetten en uitvoeren van projecten. Tevens zorg je ervoor dat iedere maand de statussen over alle strategische projecten aanwezig zijn en zul je deze samen met je collega’s verder analyseren voor een goede besluitvorming.

Jouw profiel

Jij bent sterk en ervaren in projectmanagement, nieuwsgierig van aard en pragmatisch ingesteld. Van nature werk jij nauwkeurig en gestructureerd, heb jij je zaken graag goed georganiseerd en stel je hoge eisen aan jouw werk. Je bent een echte doorzetter, kunt goed zelfstandig werken en wilt mensen graag ondersteunen in het optimaliseren van hun werk. Jij krijgt energie van een dynamische werkomgeving waarin resultaatgerichtheid de gemene deler is van onze gedreven medewerkers.

Verder vind jij het prettig om andere mensen met jouw hulp te laten schitteren en je weet als geen ander de meerwaarde van proces- en organisatiemanagement over te brengen op andere collega’s. Als persoon ben je ondernemend en probleemoplossend ingesteld. Jij bent in staat snel te schakelen, maakt jezelf snel nieuwe onderwerpen eigen en het gaat je makkelijk af om complexe thema’s te analyseren en op een duidelijke manier over te brengen op andere afdelingen.

Verder vragen wij het volgende:

  • Jij hebt een afgeronde HBO/WO opleiding bij voorkeur in de richting van bedrijfskunde, bedrijfseconomie of communicatie.
  • Jij hebt minimaal 2 tot 3 jaar werkervaring op het gebied van project -en business processmanagement.
  • Goede kennis van de Nederlandse, Engelse en bij voorkeur ook de Duitse taal.
Wij bieden

Wij bieden een interessante, brede functie waarin je de organisatie optimaal leert kennen. Je kunt je volop ontwikkelen en krijgt de kans om mee te bouwen aan de opbouw en verdere ontwikkeling van proces-, en projectmanagement binnen Lidl Nederland.

  • Een uitdagende functie waarin jij veel vrijheid en verantwoordelijkheid krijgt.
  • De unieke mogelijkheid om twee interessante vakgebieden te combineren in één uitdagende baan.
  • Goede arbeidsvoorwaarden, met een marktconform salaris en de mogelijkheid je verder te ontwikkelen.

Wij zijn
Als grootste supermarktketen in Europa zijn we actief in 32 landen. In Nederland hebben we meer dan 19.000 medewerkers in ruim 430 filialen. De klant staat bij ons centraal en we hebben oog voor duurzaamheid, bijvoorbeeld door steeds meer biologische, diervriendelijke en duurzame producten in ons assortiment op te nemen én door de bouw van de meest duurzame distributiecentra van Nederland. Die betrokkenheid strekt zich ook uit tot onze medewerkers. Lidl zorgt voor een gezonde werk-privé balans, voldoende groei- en ontwikkelingsmogelijkheden en uiteraard de juiste beloning. Daarnaast staat diversiteit en inclusie bij Lidl hoog op de agenda. Samen maken we Lidl!

Interesse?

We zien jouw sollicitatie graag tegemoet. Vragen? Neem contact op met onze recruiter, Yvonne Holthuis, via 035-528 7466