ABN AMRO
In het kort
Vind jij het leuk om ondernemers te helpen hun droom te verwezenlijken en bij te dragen aan een duurzamere wereld? En wil jij een vliegende carrièrestart maken met verantwoordelijkheid en een verdiepend persoonlijk ontwikkelingsprogramma? Start dan nu als trainee Business Banker!
Je werk
Als Business Banker ben je hét aanspreekpunt voor klanten van Business Clients Sales. Je bent verantwoordelijk voor het adviseren van onze klanten over kredietverlening en dagelijkse bankzaken. Je ziet kansen en omzetmogelijkheden. Je stuurt klanten door naar andere afdelingen als dat nodig is. Met collega’s werk je aan een gezamenlijke portefeuille van ongeveer 400 MKB klanten.
Als Business Banker denk je strategisch mee met de klant. Met jouw kennis van de sector en onze producten, bied je de klanten uit je portefeuille altijd een oplossing op maat. Voor grotere en complexe kredietaanvragen schakel je onze financieringsspecialisten in.
Verder:
• Bouw je jouw portefeuille uit door uitbreiding bij bestaande klanten.
• Zoek je actief nieuwe klanten en vergroot je loyaliteit van bestaande klanten, mede door actief te zijn in sectorale en regionale netwerken.
• Volg je de ontwikkelingen in de (economische) wereld op de voet en betrek je op je klanten en de positie van de bank.
Werkomgeving
Je maakt deel uit van een divers en ondernemend team dat bestaat uit zo’n 12 collega’s. Jullie werken nauw samen. Er is er een informele en open sfeer en wij vinden het belangrijk dat je openstaat voor andere culturen en denkwijzen. We vinden het belangrijk dat je jezelf en het team beter wilt maken. Je werkt samen met onder meer onze financieringsspecialisten en veel andere collega’s buiten je team. Je rapporteert aan de sector manager. We maken deel uit van de Business Client Sales afdeling. Deze afdeling richt zich op onze zakelijke klanten met een omzet tot circa 25 miljoen.
We werken hybride. Dat betekent dat jij werkt daar waar je het beste je werk kan doen. Dat zal de ene keer op kantoor zijn en een andere keer vanuit huis.
De afdeling is op dit moment gefocust om voor klanten nog meer van meerwaarde te zijn. Dit doen we door onze skills te trainen, onze sector expertise en duurzaamheidskennis uit te bouwen.
Traineeship
Tijdens het traineeship ontdek je in 18 maanden wat werken bij de bank jou kan bieden. We leiden je op voor je eerste functie en geven je de ruimte om een stevige basis te ontwikkelen voor je verdere loopbaan. Dit doen wij door het bieden van verschillende elementen in het traineeship zoals masterclasses, rotaties en opdrachten. Zo bouw je binnen no-time een netwerk op en leer je de bank nog beter kennen. Na het traineeship stroom je uit in de rol als Business Banker.
Je werkt actief aan het vergroten van je vakinhoudelijke kennis en volgt een opleidingsprogramma zodat jij optimaal je werk kan doen. Aanvullend bieden we je de unieke kans om het Boost Your Growth-programma van The School of Life te volgen, waar je aan de slag gaat met het ontwikkelen van jouw persoonlijk leiderschap. Door middel van opdrachten krijg je inzicht in jezelf als professional. Zo ontdek je hoe jouw talent het best tot zijn recht komt. Natuurlijk staan je manager, naaste collega’s en mentor voor je klaar om jou te begeleiden en te coachen. Na het traineeship blijf je in de functie van Business Banker en blijf je in hetzelfde team.
Je profiel
Je bent klantgericht, enthousiast om te vernieuwen en verbeteren. Je hebt oog voor commerciële kansen én risico’s. Je hebt aandacht voor de ideeën en bezwaren van je collega’s. Je draagt positief bij aan je team en je bent bereid je aan te passen voor de teamprestatie.
Verder herken jij je in de volgende punten:
· Je hebt recent een hbo- of wo-opleiding afgerond, bij voorkeur Economie, Bedrijfskunde, Sustainability, Rechten of Finance
· Je hebt maximaal twee jaar werkervaring
· Je hebt een actieve houding en kan goed reflecteren
· Je bent klantgericht en beschikt je over een commerciële instelling
· Een goede beheersing van de Nederlandse taal vereist (i.v.m. het schrijven van kredietvoorstellen en het klantcontact).
Uiteraard hoef jij niet over elke vaardigheid uit het beschreven profiel te beschikken. Juist de potentie om vaardigheden te ontwikkelen is wat jouw talent zichtbaar maakt tijdens het traineeship.
Wij bieden
Een plek op een dynamische afdeling. Waar je de ruimte krijgt om het beste uit jezelf te halen, flexibel te werken en te groeien – zowel persoonlijk als professioneel. Bijvoorbeeld met je jaarlijkse ontwikkelbudget van €1.000,- en ons vitaliteitsprogramma.
• Een 36-urige werkweek met een marktconform salaris vanaf €3500,- per maand
• Een aanvullend benefit budget van 11%, waarmee je flexibel arbeidsvoorwaarden kunt kopen
• Een OV-jaarabonnement en een goede pensioenregeling
Selectieproces
Het sollicitatieproces voor het traineeship bestaat uit een aantal stappen:
Reageer vóór 20 mei op deze vacature. Na het insturen van jouw motivatie en cv hoor je van ons of wij je uitnodigen voor de volgende ronde van het selectieproces: het online assessment. We hanteren hiervoor een minimale score, zorg dus dat je je goed voorbereidt. Als jij een goede score behaald hebt volgt een korte telefonische intake, waarna we het eerste online gesprek, vanaf medio april inplannen. Wanneer we na het eerste gesprek overtuigd zijn, nodigen we je uit voor de selectiedag. Op de selectie dag voeren we een tweede gesprek en leggen we jou een praktijksituatie voor.
Uiterlijk 1 juli hoor je van ons of je bent geselecteerd voor het Personal & Business Banking Traineeship.
Vragen?
Op 12 april ben je van harte welkom op onze inhousedag. Tijdens de inhousedag ontmoet je onze trainees, programmamanagers en vertellen verschillende collega’s hoe het is om bij ABN AMRO te werken. Je ervaart aan welke onderwerpen wij werken en hebt uiteraard alle kans jouw vragen te stellen. Meld je hier aan voor de in-house dag
Past de inhousedag niet in jouw agenda? Als alternatief kun je op 16 april tijdens een online Q&A al je vragen stellen aan onze huidige trainees en programmamanagers. Stuur een email aan traineeship.pbb.wm@nl.abnamro.com om je hiervoor aan te melden.
Heb je andere vragen? Neem dan contact op met Wouter van Kouwen.
Wouter.van.kouwen@nl.abnamro.com
Gelijke kansen voor iedereen
Het succes van onze organisatie staat of valt met de kwaliteit van onze mensen en de ideeen die zij hebben. Echt verrassende inzichten en innovatieve oplossingen voor onze klanten ontstaan door een samenspel van culturen, kennis en ervaring. Daarom is diversiteit voor onze organisatie ontzettend belangrijk. Om ervoor te zorgen dat alle collega's binnen ABN AMRO hun kwaliteiten kunnen ontplooien, stimuleren we een inclusieve cultuur waarin iedereen zich betrokken en gewaardeerd voelt.
Disclaimer externe recruitmentbureaus
Externe recruitmentbureaus dienen een overeenkomst met ABN AMRO BANK N.V. te hebben getekend, uitgegeven door een Talent Acquisition Specialist, om CV's te mogen indienen. Daarbij mag alleen een CV worden ingediend wanneer het bureau is uitgenodigd door een Talent Acquisition Specialist om mee te zoeken naar geschikte kandidaten. Alle ongevraagde CV's die buiten deze voorwaarden worden aangeboden zullen als eigendom van ABN AMRO BANK N.V. worden beschouwd. ABN AMRO BANK N.V. is hierbij geen plaatsingskosten verschuldigd.