Ben jij toe aan een uitdagende stap in je carrière en wil je werken bij één van de grootste installatiebedrijven van Nederland? We zijn op zoek naar iemand die actief wil meewerken aan het uitbouwen van ons merk, onze reputatie en het verbeteren van de inkoop door ketensamenwerking. Jouw belangrijkste taak is om met behulp van je inkoop “skills” de organisatie te leren inkopen, daarnaast een samenwerking met leveranciers op te zetten en in stand te houden. Je werkt nauw samen met jouw collega’s van de afdeling Inkoop en schakelt proactief met de vestigingen in jouw regio en je onderhoudt namens Breman de contacten/contracten met de landelijke leveranciers.
Hoe ga je je ontwikkelen?
- Je volgt een programma, waarbij je training en opleidingen kunt volgen, waaronder NEVI;
- Je gaat na een korte inwerkperiode direct meedraaien in het inkoopproces. Je ontwikkeling vindt plaats door te doen, te leren en te experimenteren.
- Als Trainee maak je kennis met de verschillende facetten van de installatietechniek.
- Je adviseert c.q. instrueert de tactische/operationele inkoop op de vestigingen over het te voeren inkoopbeleid.
- Je denkt mee bij tactische inkooptrajecten op lokaal/project niveau.
- Je bent in staat om data om te zetten in informatie en advies.
- Je voert analyses uit t.b.v. een betere inkooppositie.
- Je geeft, op termijn als Inkoopspecialist, leiding aan landelijke (tender) trajecten.
- Je beheert een deel van de landelijke contracten met leveranciers en onderhandelt over prijzen en voorwaarden en zorgt dat het afspraken goed worden ingeregeld.
- Je hebt interesse voor de juridische kant van het inkoopproces als het gaat om contractvorming en risicobeheersing.
- Je neemt als inkoopspecialist deel aan gezamenlijke projecten.
- Je bent in dienst bij Breman Centrale Diensten (vanuit Genemuiden en/of Zwolle).
- Je legt verantwoording af aan de Manager Centrale Inkoop.
Wij zijn Breman. Een familiebedrijf van ruim 1700 installatie-experts die vanuit 25 vestigingen bouwen aan een toekomst vol duurzame technische installaties. Iedereen energiepositief in 2025, dat is ons doel. Dan geven wij meer energie terug dan het kost aan medewerkers, klanten en de aarde. En als we samenwerken, kunnen we vandaag al het verschil maken voor morgen. Dát is waar wij voor gaan en waar jij een impactvolle bijdrage aan kan leveren.
De collega’s bij de gespecialiseerde Breman vestigingen zijn werkzaam binnen de divisies woningbouw, woningbeheer, utiliteit, woningrenovatie, en binnen onze eigen installatiefabriek. Onze collega’s houden zich dagelijks bezig met duurzame energiesystemen, verwarmingsinstallaties, elektrotechniek, regeltechniek, luchtreinigingsinstallaties en service en onderhoud voor de zakelijke en particuliere markt. Op de kantoren zorgen onze werkvoorbereiders, tekenaars, engineers, ICT-ers, HR-specialisten en alle andere collega’s ervoor dat onze vakmensen op locatie hun werk optimaal kunnen uitvoeren.
Breman Centrale Diensten ondersteunt onze vestigingen in het hele land. Met zo’n 130 vakkundige en gezellige collega’s zorgen we er samen voor dat de bedrijven in het land de informatie, tools, administratieve en proces ondersteuning ontvangen voor de dagelijkse gang van zaken. Denk hierbij aan ondersteuning op het gebied van IT, inkoop, salarisadministratie, HR, communicatie, marketing, en juridische zaken.
We bestaan bijna 100 jaar en zijn één van de grootste installatiebedrijven van Nederland. Toch voel je bij ons de warmte van een familie en een hechte groep. Bij Breman draait het om de mens! Zonder onze mensen kunnen wij niet bestaan. Daarom investeren we in jou. Met onze eigen Breman Academy bieden we opleidingen en kansen voor persoonlijke groei. Samen leren we, maken we fouten en helpen we elkaar vooruit. Kortom, we werken samen als een echte familie.
- Een afgeronde HBO-opleiding, bijvoorbeeld (Technische) Bedrijfskunde, bij voorkeur met een minor Inkoop en/of aangevuld met NEVI 1
- Je hebt geen tot maximaal twee jaar werkervaring.
- Kennis van en ervaring met Excel en Power BI.
- Je bent leergierig, laat je coachen en je bent ambitieus om je tot professional te ontwikkelen.
- Je hebt de drive om te slagen en je hebt doorzettingsvermogen.
- Je bent analytisch en communicatief sterk.
- Je kunt presteren onder druk , je hebt een proactieve houding, je hebt er lol in om resultaten te bereiken en je kunt samenwerken.
- Je bent zowel een denker als een doener en hebt goede planning en organisatie skills om tot resultaat te komen.
- Je kijkt naar het totale kostenplaatje (TCO), ook voor de eindgebruiker en de omgeving waarin we leven.
- Daarnaast ben je initiatiefrijk, klantgericht, een goede netwerker en je kan je bewegen in een complexe organisatie.
Bij Breman heb je het goed voor elkaar. Zowel op het gebied van materiaal en tools, als qua fijne collega’s en ontwikkelingsmogelijkheden! Wat betekent dit concreet?
- Een baan met veel verantwoordelijkheid waarin jij initiatief neemt, omdat we erop vertrouwen dat jij de specialist bent;
- Een goed salaris dat meegaat met jouw ontwikkeling + een winstregeling;
- Per jaar krijg je 25 vakantiedagen en 13 ADV dagen (o.b.v. fulltime dienstverband);
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Zo krijg je goede pensioenregeling en meer;
- Jouw ontwikkeling is belangrijk! Daarom faciliteren wij doorgroeimogelijkheden. Onder andere via opleidingen en ons E-learning platform;
- Een informele werksfeer met een hechte groep collega’s;
- Naast al het harde werken maken we natuurlijk ook tijd voor gezellige bedrijfsuitjes, barbecues of andere evenementen. Met als hoogtepunt het jaarlijkse landelijke Breman feest waarbij álle bedrijven en collega’s samenkomen.
Klinkt dit als een baan voor jou en lijkt Breman jou een goede match? Solliciteer dan bij ons. Wil je eerst nog wat extra informatie? Stuur een whatsappje, bel of mail met Tjerk Kooistra, Corporate Recruiter bij Breman Installatiegroep. Klik op de link hieronder.