Adviseur handhaving Noordzee
Het is druk op de Noordzee en het wordt steeds drukker. Als ervaren adviseur handhaving bij Rijkswaterstaat zie jij erop toe dat iedereen zich aan de regels houdt, die gelden voor windparken op zee, zandwinning, kabels en leidingen en zeebouw. Jij zorgt ervoor dat deze activiteiten op de Noordzee soepel en volgens de geldende wet- en regelgeving worden uitgevoerd. Zie jij jezelf wel in deze rol? Lees dan snel verder of solliciteer direct!
Hoe jij bijdraagt in jouw rol
Voor het beheer van de Nederlandse infrastructuur zet Rijkswaterstaat diverse middelen in, waaronder voorlichting, vergunningverlening, toezicht en handhaving. Zo ook op de Noordzee. Het doel van toezicht en handhaving is een betere naleving van de wetten en regels.
Als adviseur handhaving heb je overleg met regionale, nationale en internationale stakeholders. Denk aan internationale offshore bedrijven of vergunninghouders, zoals eigenaren van windparken. Daarnaast overleg je met andere overheden. Je zorgt ervoor dat de activiteiten op de Noordzee soepel verlopen en voldoen aan de geldende wet- en regelgeving. Verder zorg je er continu voor dat de administratie en systemen rondom het toezicht op orde zijn. Je onderhoudt een goed intern en extern netwerk en zet dit actief in. Bovendien stel je de juiste juridische stukken op om de handhaving succesvol te laten verlopen. En natuurlijk vind je het leuk om je collega's hierin mee te nemen.
Een greep uit de werkzaamheden:
- wekelijks overleg met je collega’s van het team Noordzee
- beoordelen van een verlichtingsplan en een heiplan die zijn ingediend door een vergunninghouder
- contact met een vergunninghouder naar aanleiding van een vermoedelijke overtreding
- afstemmen met Staatstoezicht op de Mijnen en de Kustwacht over te inspecteren onderdelen van een offshore high voltage station
- opstellen van juridische procedurele stukken om tot handhaving over te kunnen gaan
Dit is waar jij voldoening uit haalt
Je ziet erop toe dat de windparken en de bijbehorende infrastructuur op een integere manier worden aangelegd en onderhouden. Daarbij ligt het accent van de functie op het houden van toezicht op de voorbereiding, realisatie en het beheer van windparken op zee, inclusief de bijbehorende infrastructuur. Hierin kan jij het verschil maken!
Wat wij aan jou waarderen
Je hebt overtuigingskracht en je kunt goed plannen en organiseren. Met jouw juridisch scherpe blik kom je snel tot een helder en uitlegbaar oordeel. Met jouw politiek-bestuurlijke sensitiviteit weet je welke belangen er spelen en hoe je hiermee om moet gaan. Je vraagt door, benadert complexe vraagstukken vanuit verschillende invalshoeken en herkent dwarsverbanden. Je doet wat je zegt en zegt wat je doet. Ook doe je aan zelfreflectie: jij wilt immers ook persoonlijk blijven groeien.
Is jouw interesse gewekt? Solliciteer direct!
Of heb je nog vragen? over hoe de baan er in praktijk uitziet of de sfeer in het team? Bel of app dan gerust met Marco de Krieger, adviseur Handhaving Noordzee, via 06-52354003. Zij staat klaar om je meer te vertellen over deze functie!
Functie-eisen
- je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding bijvoorbeeld in een juridische, technische of milieukundige richting
- je hebt (milieu)technische kennis van offshore installaties en offshore activiteiten
- je hebt bij voorkeur ervaring met bestuurlijk en bestuursrechtelijk handhavend optreden
- je kunt je uitstekend mondeling en schriftelijk uitdrukken in het Nederlands en Engels
Salarisniveau | Schaal 12 |
---|---|
Salaris | Min €4691 - Max €6907 bruto per maand. Het genoemde salaris is gebaseerd op een volledige werkweek. |
Dienstverband | Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd |
Minimaal aantal uur per week | 32 |
Maximaal aantal uur per week | 36 |
Wat kan en mag je verwachten als je gaat werken bij 1 van de grootste werkgevers van Nederland? Veelzijdig werk en heel diverse banen en de belofte dat jij meewerkt aan een beter Nederland. Je mag je welkom voelen binnen een unieke mix aan collega's. Natuurlijk kun je óók rekenen op goede arbeidsvoorwaarden:
- 144 vakantie-uren per jaar o.b.v. 36 uur
- mobiele telefoon en laptop
- hybride werken met een thuiswerkvergoeding van € 2,35 per dag
- € 750,- voor het inrichten van je thuiswerkplek of het verduurzamen van jouw woning
- 100% OV-vergoeding met de 2e klas mobiliteitskaart, ook voor OV-fiets en Greenwheels
- fietsreiskostenvergoeding van € 0,21 per kilometer
- elke 5 jaar € 500,- om fiets(accessoires) aan te schaffen
- voor je elektrische fiets kun je elke 3 jaar € 300,- gebruiken voor een nieuwe accu
- Individueel Keuzebudget van 16,50 % van je salaris
- trainingen, cursussen, opleidingen: van persoonlijk leiderschap tot certificeringen op je vakgebied verlofregelingen per situatie, zoals zorgverlof, ouderschapsverlof, adoptieverlof en pleegzorgverlof
- sportdagen met collega’s en een gezonde keuze in het bedrijfsrestaurant
- je standplaats is Rijswijk. Bij Rijkswaterstaat werken we volgens de richtlijnen van de overheid. Dit betekent dat we zoveel mogelijk hybride werken met een mix van thuis en op kantoor
- de (online) selectiegesprekken vinden plaats op 10 januari 2025
- een (online) voorselectietest of een assessment kan onderdeel zijn van het sollicitatieproces. Het maken van een casus en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, kan eveneens deel uitmaken van het sollicitatieproces. Het inwinnen van referenties kan deel uitmaken van het sollicitatieproces